Úvod Technika a technologie Doprava Důlní motorová lokomotiva DH 70 D – 1

Důlní motorová lokomotiva DH 70 D – 1

1476
0

Důlní lokomotiva DH 70 D-1Důlní motorová lokomotiva typu DH 70 D-1 je úzkorozchodná lokomotiva s pohonem naftovým motorem. Je určena pro horizontální kolejovou dopravu i pro doly s nebezpečím výbuchu metanu a uhelného prachu.

Jako hnací jednotky je použito naftového motoru „ŠKODA“ 6S 110 CO o výkonu 51,5 kW (70 K) při 1200 ot/min. Motor je přizpůsoben provozu v hlubinných dolech v souladu s bezpečnostními předpisy. Trakční výkon motoru je přenášen hydrodynamickou převodovkou U – 120, soustavou kloubových hřídelů a nápravovými převodovými skříněmi na 2 hnací soukolí.

Lokomotiva má dvě kryté kabiny. Obě jsou s čelným posedem řidiče a jsou vybaveny potřebnými ovládacími a kontrolními zařízeními.

Lokomotiva je vybavena provozní tlakovzdušnou brzdou a pojistnou mechanickou brzdou. Brzděna jsou všechna 4 kola současně.

Tlakovzdušný ovládací systém (slouží i pro startování motoru a pro houkačku) je nařízen na tlak 0,6 MPa, Potřebný vzduch je stlačován kompresorem do tří vzduchojemů o celkovém objemu 100 I.

Elektrická instalace je v nevýbušném provedení podle ČSN 34 1410 a 34 1480. Sestává ze dvou světlometů typu 16 635 se zabudovaným přepínačem a červenou koncovou žárovkou. Zdrojem potřebné elektrické energie je upravený třífázový alternátor o výkonu 12 V/100 W. Polovodičový regulátor napětí je uložen v pevném závěru akumulátorové baterie v samostatném prostoru.

Dodávku proudu při vypnutém motoru zajišťuje akumulátorová baterie s články NICD 20, 12 V, 16 Ah.

Lokomotiva je vybavena ve smyslu bezpečnostních předpisů předepsaným hasicím zařízením.

Hlavní technické parametry:
Délka (mm): 5400
Šířka (mm): 950/1070
Výška (mm): 1650
Hmotnost lokomotivy (t)
plně vyzbrojená lokomotiva: 11 + 5 %
prázdná lokomotiva: 10,6 + 5 %
Maximální nápravový tlak (t): 5,5 + 5 %
Tažná síla na háku (kN):
– statický tah: 28,5
– rychlost 3 km/hod: 22,5
– 5 km/hod: 19,8
– 7 km/hod: 16,7
– 10 km/hod: 12,0
– 14 km/hod: 7,2
– 18 km/hod: 2,9
Max. přípustný úklon tratě (‰): + 35
Minimální poloměr oblouku (m): 12
Měrná spotřeba paliva při 100 % zatížení (g/kW/hod): 253

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..