Dne 6. února 1985 v ranní směně byla prováděna dvouměsíční prohlídka a zkouška elektro části těžního zařízení. Po jejich ukončení, kdy strojník těžního stroje vyjel s dopravní nádobou na ohlubeň, uviděla údržba poškození těžního lana (poškozené lano v délce cca 35 m nad dopravní nádobou). Po zjištění poškození lana byl provoz těžního zařízení zastaven. Při následné kontrole jámy lezením nebyly zjištěny žádné další škody. V úrovni cca 35 m nad náražím 6. patra byly na průvodnicích zřetelné stopy po záseku záchytů dopravní nádoby – kontrolu provedl technik pověřený dozorem na jámu.
Na základě výsledků šetření, po podrobném zhodnocení výpovědí svědků a záznamu tachografu dospěla komise k závěru, že při dvouměsíční prohlídce byly prováděny zkoušky – kontrola přejezdové rychlosti. Při této kontrole došlo k vybavení pojistné brzdy a k následnému rozkmitání dopravní nádoby (cca 35 m nad 6.p) a zapůsobení záchytů. Při další manipulaci popojel strojník se strojem dolů, čímž se lano uvolnilo a utvořily se smyčky.
Při následné jízdě nahoru se smyčky zatáhly a došlo k poškození lana.
K ohrožení osob při mimořádné události nedošlo. Provoz těžního zařízení byl zastaven a byla zahájena výměna lana běžným způsobem. Výměna lana byla ukončena 7. 2. 1985.