Zařízení je určeno k mechanickému čištění kolejiště v důlních dílech, zejména na překopech. Čistí se na celé šířce kolejového lože radlicí s mechanicky stavitelným záběrem od 0 až do paty kolejnic (maximálně). Radlicí se přebytečná část zeminy odřezává a vynášecím dopravníkem se dopravuje do vozu.
Výrobcem byl Závod automatizace a mechanizace, n. p., Ostrava
Technické údaje:
| Pohon | odvozen od podvozkových kol |
| Průměrný postup | 1,5—2 km/směnu |
| Maximální zatížení vynášecího dopravníu | 30 daN/m |
| Maximální sklon vynášecího dopravníku | 32° |
| Délka vynášecího dopravníku | 2 750 mm |
| Záběr radlic | stavitelný, aretacním šroubem |
| Hlavní rozměry zařízení: délka | 3 800 mm |
| šířka | 1 020 mm |
| výška | 1 600 mm |
| Váha zařízení | 2 500 kg |





































