Horník, firemní týdeník ostravské těžební společnosti OKD, obsadil podruhé za sebou první místo v celostátní soutěži Zlatý středník. Zpravodaj, který pro těžaře vydává v nákladu 28.000 výtisků společnost R MEDIA, vyhrál kategorii Nejlepší interní noviny. Horník porazil v silné konkurenci například noviny Škody Auto, Českých drah nebo skupiny Unipetrol. Anketa Zlatý středník je odborníky považována za nejprestižnější hodnocení firemních tiskovin v České republice.
Společnost OKD bodovala také v dalších kategoriích ankety. Druhé místo v kategorii Zlatá litera obsadila pravidelná rubrika Stryk Lojzek, která nevšedním slohem i jazykem komentuje život v severomoravském regionu. Třetí místa získali těžaři za svou výroční zprávu a firemní profil.
„Hornictví už není jen černé řemeslo. Díky více než jedenáctimiliardovým investicím se v posledních letech změnil způsob těžby uhlí a především bezpečnost horníků. Založili jsme nadaci, která pomáhá lidem v regionu a podporuje také originální iniciativy v celé republice. Samozřejmě řešíme také mnoho problémů, které souvisí s běžným provozem firmy. Horník o tom všem otevřeně informuje a proto je mezi lidmi tak populární,“ řekla předsedkyně správní rady Horníka a ředitelka komunikačního útvaru OKD Petra Mašínová.
Týdeník Horník čtou nejen zaměstnanci OKD a jejich rodiny, populární je také mezi hornickými důchodci a bývalými zaměstnanci firmy. Na svých dvanácti celobarevných stranách formátu A3 přináší každý týden novinky ze života firmy, z regionu i z neziskových organizací podpořených Nadací OKD a mimo jiné také čtyřstránkovou zábavnou přílohu Po šichtě.
„Je to zásluha především redaktorů, kteří jsou neustále v terénu – několikrát týdně fárají spolu s horníky hluboko pod zem a zbytek týdne tráví většinou na šachtách v kancelářích manažerů a pak v redakci u svých počítačů,“ řekl David Švábenický, ředitel společnosti R MEDIA.