V neděli 22. února 1998 ve 14.10 minut došlo na těžní jámě Mír 4, Dolu Darkov, o.z. k havárii těžního zařízení. Při těžbě severní těžní skipovou soupravou v automatickém (elektronicky řízeném) režimu se zatím z nezjištěných příčin při dojezdu na povrch nevysypala skipová nádoba a vlastní tíhou (nádoba + uhlí cca 60 tun) sjela až do tůně těžní jámy, tedy zhruba do hloubky 1 km. Tímto pohybem plná nádoba vytáhla z podzemí až do těžní věže druhou – prázdnou skipovou nádobu, protože obě nádoby jsou vzájemně propojeny čtyřmi nosnými lany.
Prázdná skipová nádoba v těžní věži vytrhla odtlačnou lanovnici, poškodila nosníky nárazníkového roštu a následkem tohoto nárazu došlo k vytržení těžních lan z úvazku skipové nádoby, která se poté zřítila do tůně těžní jámy.
Ke zranění zaměstnanců během této technologické havárie nedošlo. Těžní zařízení neslouží k dopravě osob.
V důsledku havárie byla obě těžní zařízení v jámě Mír 4 vyřazena z provozu a na závodech 1 a 2 Dolu Darkov byla přerušena těžba. Po dohodě s odborovou organizací zhruba 500 důlních pracovníků z rubání a příprav v tomto týdnu čerpá dovolenou a nebo jim byla přesunuta pracovní doba.
Příčinu selhání řídícího systému těžního stroje a míru poškození technologického zařízení i těžní jámy zjišťuje na místě komise odborníků z Obvodního báňského úřadu Ostrava, OKD, a.s., Dolu Darkov, o.z., Technoprojektu s.r.o., ČKD, a.s. – výrobce těžního zařízení i z VŠB Technické univerzity Ostrava.
Denní výpadek těžby na dvou závodech Dolu Darkov představuje zhruba 10 až 12 tisíc tun uhlí. Tato havárie neměla vliv na zajištění plynulosti odbytu černého uhlí zákazníkům.