Důlní vozy typu JDV jsou sestaveny z unifikovaných dílů spojených svařováním.
Korba má oproti svým jiným částem zesílené dno. Vnitřek korby je metalizován hliníkem. Tato úprava podstatně snižuje míru znečištění důlních vozů tím, že přilnavost dopravovaných hornin je k ní podstatně menší než k ocelovému povrchu.
Podvozek je opatřen ocelolitinovými nárazníky s pryžovou vložkou, která zachycuje dynamické rázy a snižuje hlučnost při manipulaci s vozy. Dvojkolí je provedeno s pevnou nápravou a otočnými koly, uloženými na kuželíkových ložiskách.
Nápravy jsou zhotoveny z oceli čtvercového průřezu. Spojky důlních vozů jsou vyráběny ve čtyřech různých provedeních. Vnější plochy vozů jsou proti korozi chráněny nátěrem.
Tyto vozy se vyrábějí od jmenovitého objemu 0,45 m3 do 1,8 m3. Pro praktické použití připadá v úvahu důlní vůz o objemu 1,25 m3.
Technické parametry:
Šířka korby vozu (mm): 950
Délka mezi nárazníky (mm): 1600
Výška od hlavy kolejnice (mm): 1340
Výška korby (mm) : 1060
Rozchod (mm): 450—650
Rozvor kol (mm): 450
Průměr kol (mm): 350
Vlastní hmotnost (kg): 480