Úvod Technika a technologie Doprava Závěsná lokomotiva LZH – 50

Závěsná lokomotiva LZH – 50

880
0
LZH-50

Závěsná lokomotiva LZH – 50 je určena pro dopravu vlakové soupravy po závěsné dráze (zesílený profil I 14) po vodorovných i úklonných tratích, a to tahem i posunem. Tato lokomotiva je vybavena naftovým motorem 36,8 kW při 2000 ot./min a hydrostatickým převodem. Je vhodná pro použití v prostředí s nebezpečím výbuchu metanu.

Těleso lokomotivy tvoří svařovaný rám skříňové konstrukce. V něm jsou uloženy části lokomotivy. Na čelech rámu jsou upevněny kabiny. Kabina tvoří samostatný montážní celek a k tělesu lokomotivy je přišroubována.

Kabina je v přední části opatřena ochrannou mříží, bezpečnostním sklem, stěračem a zpětnými zrcátky. Uvnitř jsou zabudovány ovládači a kontrolní přístroje. Posez řidiče je čelní.

Je použit naftový motor ZETOR 6701 upravený pro použití v dolech s nebezpečím výbuchu. Výfukové plyny jsou chlazeny vodou. Palivová nádrž je vybavena bezpečnostním uzávěrem plnicího otvoru. Spouštění motoru se provádí hydraulickým startérem.

Hydrostatický obvod je tvořen třemi okruhy: okruhem hydrostatického převodu, okruhem přítlačných válců hnacích kladek a okruhem brzd.

Hydrostatický převod je primárním hydraulickým obvodem závěsné lokomotivy. Zprostředkovává pohon hnacích kladek a příslušnou regulaci rychlosti a tažné síly lokomotivy.

Činnost okruhu přítlačných válců hnacích kladek je závislá na primárním okruhu. Velikost přítlaku hnacích kladek je přímo úměrná velikosti okamžité tažné síly. Hydraulické válce přítlakem hnacích kladek k stojině závěsné dráhy nahrazují adhezní tíhu lokomotivy.

Brzdy lokomotivy jsou řešeny hydraulicko-mechanickým principem. Čelisti jsou přitlačovány ke stojině závěsné dráhy přes pákový převod sílou pružiny. Odbrzďují se hydraulickým válcem, který přemáhá sílu pružiny.

Nadvozek s brzdou sestává z tělesa, ve kterém jsou svisle uloženy dva páry nosných kladek, odvalujících se po obou stranách spodní příruby profilu závěsné dráhy. Oba nadvozky jsou uloženy v rámu otočně a zatěžují dráhu tíhou lokomotivy.

Zdrojem elektrické energie v lokomotivě je ne-výbušný trojfázový alternátor, poháněný naftovým motorem lokomotivy s trojfázovým dvojcestným usměrňovačem typu NA 12 V, a nevýbušný akumulátor s regulátorem napětí typu ND 12 V 16 Ah.

Video:

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Prosím, vložte Váš komentář!
Prosím, zde zadejte své jméno

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..