Úvod Technika a technologie Doprava Důlní motorová lokomotiva DH 30 D

Důlní motorová lokomotiva DH 30 D

2189
0

Důlní motorová lokomotiva DH 30 DDůlní motorová lokomotiva typu DH 30 D je úzkorozchodná diesel-hydrostatická lokomotiva. Je určena pro horizontální kolejovou dopravu i pro doly s nebezpečím výbuchu metanu a uhelného prachu.

Jako hnací jednotky je použito naftového motoru ŠKODA 2S 110 – CO o výkonu 20,6 kW (28 K) při 1400 ot/min. Motor je přizpůsobený provozu v hlubinných dolech v souladu s bezpečnostními předpisy. Kroutící moment přenáší pružná spojka PERIFLEX na hydrogenerátor typu TPV 22, který pomocí regulačního čerpadla dodává potřebné množství oleje do hydromotoru SMF23, který přenáší kroutící moment přes nápravné převodovky spojené kloubovými hřídeli na pojezdová kola.

Podle důlních předpisů je lokomotiva vybavena dvěma stanovišti pro řidiče s čelním sezením s možností výstupu na obě strany lokomotivy. Obě stanoviště jsou vybavena potřebným ovládacím a kontrolním zařízením.

Lokomotiva je vybavena provozní brzdou, kterou zajišťuje vlastní hydrostatický systém, spojený s ovládacím systémem a parkovací brzdou ovládanou ručně. Brzdění lokomotivy je navíc možné provádět ještě použitím ručně ovládaného servorozváděče SHR, umístěného v kabině řidiče.

Spouštění motoru se provádí pomocí vzduchového spouštěče. Tlakovzdušný systém je nařízen na tlak 0,6 MPa. Potřebný vzduch je odebírán ze vzduchojemu o objemu 40 l. Plnění vzduchojemu je pomocí plnicího hrdla ukončeného připojovacím závitem Rd 32 z nízkotlaké sítě v dole.

Elektrická instalace je v nevýbušném provedení podle ČSN 34 1410 a ČSN 34 1460. Elektroinstalace sestává z upraveného trojfázového alternátoru NG 12 V s usměrňovačem, který napájí světlomety 52700301 se zabudovanými přepínači, dále z baterie s regulátorem napětí a rozvodné a pojistkové skříně. Akumulátorová baterie 12 V/16Ah se skládá z 10 článků NKNU 20. Polovodičový regulátor napětí je uložen v pevném závěru akumulátorové baterie v samostatném prostoru.

Lokomotiva je vybavena ve smyslu bezpečnostních předpisů předepsaným hasicím zařízením.

Hlavní technické parametry:

Hmotnost lokomotivy (t): 5,5
Tažná síla na háku maximálně (kN): 11,75
Rychlost — plynule (km/hod): 0—12
Poloměr oblouku /podle rozchodu/ (m): 8—10
Měrná spotřeba paliva při 100% zatížení (g/kW/hod): 190 + 5%
Obsah nádrží
– vodní (l): 80
– vzduchová (l): 40
– palivová (l): 2-35
– olejová (l): 1-37

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Prosím, vložte Váš komentář!
Prosím, zde zadejte své jméno

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..